Kötid framkallar reaktion
Har suttit i kö till Försäkringskassan nu i dryga 20 minuter. Stör mig faktiskt inte så mycket då jag vet att det ALLTID är kö dit och att det inte är helt ovanligt att vara 256:e person i kö när man ringer.
Tanken slog mig om de kunder som jag ofta var i kontakt med på jobb som svor över 7 minuters väntetid och att de skulle ha ersättning hit och ersättning dit för att det tagit så lång tid.
Jag har noll förståelse för dessa människor!
Man kan tro att man inte bryr sig om dessa personer efter att ha stött på dem i 6 år som jag har jobbat på banken men jag slutar aldrig förundras.
Alla dessa personer som sitter hemma och klagar på företag för avgifter vid sen inbetalning (Kan vara upp till flera veckor för sent och ibland även månader), långa väntetider och de som ska ha extra av allt för att de inte tycker att de har gjort fel.
Även de som säger emot på tex. mailsvar gällande banksekretess. En kontospecifik fråga ställs, du får till svar att vi inte kan svara på den via mail och du svarar tillbaka att det var det ljligaste och att vi minsann måste svara på det annars ska du säga upp ditt engagemang i banken.
Du som är utomlands och mailar som vi tyvärr måste be ringa in av samma anledning som ovan. "Men det kostar för mycket att ringa från utlandet". Det är DU som har rest utomlands och det är DU som har ett bankärende.
Vet inte om det är jag som är för naiv/snäll som inte kan förstå dessa människor men för mig så funkar det enligt följande:
Jag ber om hjälp av ett företag och de svarar mig utifrån deras regler och riktlinjer. Jag får då lösa mina problem enligt deras regler och riktlinjer.
Jag betalar an räkning för sent (oavsett anledning). Jag får betala för straffavgifter. Kan säga så mycket som att vi hade ett stort bankärende som skulle betalas den 3:e maj (dagen efter att Li föddes). Jag satt på Neo och mailade fram och tillbaka, fick hjälp av mina föräldrar som har bankfullmakt till mitt konto osv. för att hinna lösa detta. Skulle det inte lösa sig så skulle jag helt enkelt få finna mig i detta.
Att en väntetid hos Försäkringskassan kan få mig att än en gång bli lite irriterad över alla dessa människor som i dagens samhälle inte kan ta ansvar för sina handlingar och acceptera när de har gjort fel eller att alla företag inte har lösningar eller regler som tillgodoser ens behov.
Dax att ta tag i er själva och inte bara skylla på allt och alla andra!